Kraj 2025. je pred vratima – vrijeme je za pripremu zaključka godine!

Kako biste izbjegli stres u posljednjem trenutku i osigurali izradu točnih financijskih izvještaja, predlažemo da prođete checklistu ključnih radnji koje trebate obaviti do 31.12.2025. (ili što prije).

Vaša Checklista za kraj godine:

  1. Inventura imovine i obveza
  • Provedite fizičku inventuru zaliha, osnovnih sredstava, sitnog inventara i gotovine u blagajni.
  • Uskladite knjigovodstveno stanje sa stvarnim stanjem utvrđenim inventurom.
  • Pripremite Zapisnik o inventuri (obavezan za godišnji izvještaj)
  1. Usklađivanje potraživanja i obveza
  • Pošaljite potvrde salda svim vašim kupcima i dobavljačima.
  • Uskladite knjiženo i stvarno stanje potraživanja i obveza.
  • Razmotrite i, uz poreznu opravdanost, otpišite zastarjela ili sporna potraživanja.
  1. Evidentiranje svih troškova i prihoda za 2025.
  • Unesite sve knjigovodstvene isprave (ulazne/izlazne račune, putne naloge, plaće, amortizaciju, rezerviranja itd.).
  • Osigurajte da su svi troškovi koji se odnose na 2025. godinu knjiženi prije zaključenja knjiga.
  • Ako poslujete po gotovinskom načelu, posebno obratite pažnju na rokove plaćanja.
  1. Obračun plaća i ostalih isplata za prosinac
  • Pripremite isplatu plaće, božićnice, regresa, nagrada i ostalih davanja.
  • Obradite sve isplate poput otpremnina, otkaza, te bolovanja dulja od 30 dana.
  • Provjerite jesu li ispravno primijenjene sve porezne olakšice (za mlade, osobe s invaliditetom, itd.).
  1. Priprema dokumentacije za porezne olakšice i poticaje
  • Sakupite svu dokumentaciju potrebnu za priznavanje:
    • Povećanih troškova za istraživanje i razvoj (R&D).
    • Ulaganja u obnovu ili energetsku učinkovitost.
    • Donacija, stipendija i troškova za zaposlene pripravnike.
  • Provjerite uvjete za smanjenje porezne osnovice na temelju ovih stavki.
  1. Pregled ugovora o najmu i ulaganja u tuđu imovinu
  • Pregledajte ugovore o najmu koji istječu ili se raskidaju te uskladite otpis ulaganja u tu imovinu.
  • Provjerite porezno priznavanje troškova adaptacije unajmljene imovine.
  1. Pravilno arhiviranje i priprema za reviziju
  • Sva dokumentacija (računi, ugovori, zapisnici) mora biti uredno arhivirana.
  • Ako ste obveznik revizije, pripremite cjelokupnu dokumentaciju za revizijski postupak.

Ključ za uspješni zaključak poslovne godine je dobra suradnja i koordinacija sa vašim računovodstvom!

Obratite nam se s povjerenjem – Vaš FINACRO tim.

 

Autor Admin